Reducerea ţesutului adipos şi importanţa Quercetinei în acest proces

Reducerea ţesutului adipos şi importanţa Quercetinei în acest proces

La nivel mondial, se întregistrează o creştere uriaşă a numărului de persoane obeze, mai ales în rândul copiilor şi adolescenţilor. Pe lângă faptul că prezintă un risc crescut de dezvoltare a diverselor maladii cronice, precum şi a celor cardiovasculare, acestea se pot confrunta cu diabetul zaharat de tip II, osteoartrita ori diverse tipuri de cancer.

 

 

poză - articol quercitina

 

 

În general, ţesutul adipos este perceput ca un simplu depozit energetic, dar în funcţie de tipul şi localizarea sa poate avea importante implicaţii metabologice. Este alcătuit din adipocite, adică din celule de grăsime, care conţin la rândul lor trigliceride depozitate. Atunci când se acumulează grăsimi, celulele îşi măresc dimensiunile, iar atunci când grăsimea este folosită pentru a se obţine energie, se micşorează.

În termeni medicali, se disting 3 tipuri de ţesuturi adipoase:

  • Ţesut adipos alb – care depozitează energia şi izolează corpul;
  • Ţesutul adipos maro – care consumă energia şi generează căldură;
  • Ţesutul adipos bej – la fel ca cel maro, consumă energia şi generează căldură.

 

            Rolul ţesuturilor adipoase în organism

Ţesuturile adipoase produc hormoni, care pot contribuie la arderea grăsimilor şi la reducerea greutăţii corporale. Ele se găsesc în mai multe locuri din corp, începând cu zona de sub piele, zona din jurul inimii şi până la rinichi şi ţesuturile nervoase. Totodată, se pot localiza şi în măduva osoasă, în ţesuturile mamare, la nivelul feselor, picioarelor şi abdomenului. Aici, de obicei, este vorba despre ţesuturile adipoase albe. Cele maro şi bej se regăsesc cu precădere în zona spatelui, a cefei, umerilor şi de-a lungul coloanei vertebrale.

Principalul lor scop este acela de reglare a activităţii metabolice a organismului, datorită hormonilor pe care îi conţin. Ţesuturile acţionează exact ca o componentă a sistemului endocrin. Unii hormoni secretaţi de ele influenţează hormonii sexuali, tensiunea arterială, rezistenţa la insulină, depozitarea şi folosirea grăsimilor, dar şi coagularea sângelui.

Un alt rol important al acestor ţesuturi este reprezentat de creşterea sensibilităţii la insulină, în vederea reducerii riscului de obezitate. Ele secretă adiponectina, un hormon care acţionează asupra creierului şi sporeşte metabolismul, accelerând arderea grăsimilor şi stimulând folosirea energiei la nivel muscular, fără însă ca apetitul să fie afectat în vreun fel.

 

            Când ţesutul adipos poate fi considerat nociv

Problema apare atunci când ţesutul adipos este prezent în exces, ori, dimpotrivă, se află într-o cantitate redusă. De cele mai multe ori însă, excesul este cel care provoacă apariţia şi instalarea a numeroase boli, chiar şi la vârste foarte fragede.

Un studiu recent de la Universitatea din Bristol, care a avut în prim-plan un eşantion de 500.000 de persoane, a evidenţiat ideea conform căreia un IMC (indice de masă corporală) ridicat este un factor cauzator al morţii. S-a demonstrat că fiecare 5 kilograme în plus faţă de greutatea normală a fiecărei persoane (calculată în funcţie de vârstă, înălţime şi sex) sunt echivalente cu o creştere cu 16% a riscului de mortalitate şi cu 61% în cazul persoanelor care suferă de acţiuni cardiovasculare.

Echipa de cercetători de la Bristol a aplicat o metodă care utilizează variaţiile genetice ale indivizilor în ADN, pentru a înţelege relaţiile de cauzalitate dintre factorii de risc şi mortalitate.

 

            Ce este Quercitina

Fiindcă numărul persoanelor considerate obeze creşte pe zi ce trece, este important de adus în discuţie rolul benefic al Quercetinei în ceea ce priveşte menţinerea sănătăţii organismului. Un tip de antioxidant flavonoid ce se găsește în alimentele vegetale, inclusiv legume verzi cu frunze, în tomate, în fructe de pădure și broccoli, Quercitina este considerată un „pigment vegetal”, acesta fiind și motivul pentru care se găsește în fructele și legumele intens colorate, pline de nutrienți. Este unul dintre cei mai abundenţi antioxidanți din alimentația umană, motiv pentru care joacă un rol deosebit de important în combaterea daunelor provocate de radicalii liberi, a efectelor îmbătrânirii și inflamației.

Numeroase studii au arătat faptul că acest antioxidant are acțiune anti-cancerigenă şi antivirală. Iată de ce foarte mulţi medici recomandă consumul frecvent de Quercitină. Deşi se poate obţine din plin prin prisma unei alimentaţii sănătoase, ea se găseşte şi sub formă de suplimente alimentare. Un astfel de exemplu este Quercitina, ce reduce excesul de țesut adipos și de substanțe produse de acesta și este implicată în metabolizarea glucozei, lipidelor, menținând un comportament alimentar și hormonal echilibrat pentru o viață lungă și sănătoasă.

Capsulele de Quercetina au un efect efect anti-inflamator foarte bun, ajutând la protejarea  sistemul vascular și menținând elasticitatea vaselor de sânge de la nivelul pulmonar la un nivel optim, pentru o viață sănătoasă. La aceste  beneficii se adaugă faptul că elementele din aceste capsule ajută la creșterea capacității de adaptare la stres, prin menținerea nivelul normal de serotonină și dopamină la nivel cerebral, crescând astfel și performanța în timpul exercițiilor fizice.

 

Mai mult, acest supliment ajută la menținerea permeabilității și îmbunătățește funcția de barieră a intestinului, reducând astfel secreția în exces de acid gastric și modulează acțiunea anumitor enzime implicate în procesele negative de la nivelul pancreasului, prostatei, articulațiilor și creierului. În plus, aceste pastile au efect de reducere a excesul de țesut adipos și de substanțele produse de acesta, implicate în metabolizarea glucozei, lipidelor, în comportamentul alimentar și mai ales în echilibrul hormonal.

Prin utilizarea capsulelor de Quercetina se vor reduce alergiile, precum: nasul înfundat, ochii înlăcrimați, strănutul, respirația dificilă, înroșirea pielii, urticaria, edema, intoleranțele alimentare declanșate de polen, praf, păr de animale sau produse chimice.

 

            Beneficiile consumului de Quercitină (sub formă de alimente sau suplimente alimentare)

Aşa cum am menţionat şi mai sus, Quercitina vine la pachet cu numeroase beneficii pentru organism, dintre care reamintim:

  • Este un foarte bun antioxidant;
  • Este un antihistaminic natural;
  • Are proprietăţi anti-inflamatorii;
  • Protejează sistemul cardiovascular;
  • Are efect anti-aging;
  • Scade markerii de inflamaţie şi de stres oxidativ, fiind extrem de benefică sportivilor.

 

            În ce alimente se găseşte Quercitina

În mod normal, este necesar un aport de 500-1000 de miligrame pe zi de Quercetină pentru a beneficia de efectele de imunostimulator, antioxidant, si antialergic pe care acestea le are asupra organismului. Alimentele bogate în Quercetină sunt:

  • Merele;
  • Fructele de pădure;
  • Ceaiul verde;
  • Kalele;
  • Roşiile;
  • Broccoliul;
  • Sparanghelul crud;
  • Ceapa roşie crudă;
  • Nucile şi seminţele;
  • Uleiul de măsline;
  • Strugurii roşii;
  • Cireşele;
  • Sunătoarea;
  • Ginkgo biloba;
  • Hrişca.

 

 

poză - articol quercitina

 

Dacă visăm la un stil de viaţă activ, o dietă echilibrată şi zile productive, Quercitina este exact ce avem nevoie. Mai mult, dacă suntem de părere că avem mai mult ţesut adipos decât trebuie sau ne confruntăm cu diverse probleme medicale, este absolut necesar să consultăm părerea unui medic, care ne va oferi cele mai bune sfaturi, recomandări şi tratamente, în aşa fel încât sănătatea noastră să nu fie în pericol. Cu cât suntem mai atenţi cu alimentele sau suplimentele alimentare pe care le consumăm, cu atât vom trăi mai mult şi mai bine.

 

 

 

Distribuie aceasta postare

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *