Chefir versus iaurt. Diferenţele dintre cele două şi beneficiile chefirul pentru sănătate

Chefir versus iaurt. Diferenţele dintre cele două şi beneficiile chefirul pentru sănătate

Dacă iaurtul face parte din produsele care se află pe lista de cumpărături săptămânale a tuturor, chefirul nu este atât de popular. Deşi cele două par a fi la fel, mai ales în ceea ce priveşte consistenţa cremoasă şi gustul asemănător, în realitate, aceste două produse lactate diferă din mai multe puncte de vedere. Deşi ambele sunt surse bogate în proteine, calciu, potasiu şi complexul de vitamine B, cel de-al doilea oferă un amestec unic de bacterii intestinale benefice.

Principala deosebire între cele două constă în modul de preparare. Dacă pentru a prepara iaurt este nevoie de lapte fiert şi o cantitate mică de iaurt gata preparat, în cazul chefirului, sunt necesare cristale de chefir, dar şi o specie aparte de ciuperci, care conţin bacterii bune pentru organism. Cristalele trebuie mutate la fiecare 24 de ore într-un vas cu lapte proaspăt.

O altă deosebire constă în tipul de bacterii conţinute de fiecare preparat în parte. Bacteriile din chefir ajută la colonizarea tractului intestinal şi la îngroşarea mucoasei, fiindu-le de folos persoanelor care iau medicamente puternice, ce pot dăuna florei stomacale. Bacteriile din iaurt sunt recomandate în schimb pentru reglarea tranzitului intestinal, deoarece îmbunătăţesc digestia.  În plus, la nivelului procesului de digestie, chefirul este mai ușor digerat de către organism decât iaurtul.

În afară de faptul că este mai bogat în bacterii și drojdii decât iaurtul – o ceașcă chefir conţine o cantitate de culturi probiotice de două sau chiar de trei ori mai mare decât iaurtul și de până la 40 de ori de ori mai multe organisme probiotice.

În timp ce aproximativ un miliard de organisme probiotice per porție de iaurt lucrează pentru a hrăni și a curăța bacteriile intestinale și tractul intestinal, până la 40 de miliarde, de fapt, lucrează pentru repopularea și colonizarea populației microbiene. Datorită acestor două funcții separate, consumul de iaurt și chefir ar trebui alternat. Iaurtul poate fi consumat de 1-2 ori pe săptămână, în timp ce chefirul ar trebui băut în fiecare zi – fie dimineața, la prima masa, fie seara, la cină.

 

 

Articol - Kefir -

 

 

Pe lângă cele menţionate anterior, cele mai importante beneficii ale chefirului sunt:

  • Reglează nivelul de zahăr din sânge – conţine zaharuri naturale, recomandate în special persoanelor care suferă de diabet. Mai mult, reduce poftele alimentare ce apar după o cădere a nivelului de zahăr din organism;
  • Îmbunătăţeşte sistemul imunitar –acţionează ca un protector al mucoasei intestinale şi conţine mai mult de 30 de culturi de bacterii benefice pentru sănătatea şi starea de bine a organismului, mai ales pentru buna funcţionare a sistemului digestiv. Nutriţioniştii şi medicii gastroenterologi chiar recomandă consumul regulat de chefir, datorită bacteriei probiotice Kefiri Lactobacillus pe care o conţine (una din cele mai puternice în combaterea celor dăunătoare);
  • Scade riscul de osteoporoză – după cum bine ştim, creşterea dozelor de calciu este cea mai eficientă metodă de întărire a ţesutului osos, iar chefirul conţine o cantitate ridicată de calciu, dar este bogat şi în vitamina K2, un nutrient de bază care favorizează metabolismul calciului;
  • Reduce colesterolul – probioticele din chefir influențează cantitatea de cholesterol preluată din alimente și stimulează folosirea în mod util a grăsimilor ingerate.

 

O foarte bună alternativă a chefirului este suplimentul alimentar COL-KEFIR 3xBIOTICS, care este compus din colostru fermentat în chefir, cu rol în consolidarea imunității organismului, îmbunătățirea digestiei, ameliorarea tranzitului intestinal, detoxifierea organismului, accelerarea metabolismului și recuperarea musculară după efortul fizic intens, precum și favorizarea modelării masei musculare când este utilizat în combinație cu exerciții fizice.

În plus, prin aportul său de bacterii și drojdii, ajută la menținerea unei flore microbiene intestinale normale, cu multiple efecte benefice fizice si mentale, menținând vitalitatea și susținând echilibrul întregului organism. Mai mult, are şi proprietăți de stimulare a factorilor imunitari, care pot recunoaște și distruge viruși, bacterii, paraziți, ciuperci.

 

Distribuie aceasta postare

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *